2009. január 29., csütörtök

Sinkovics EdE : "Made in China" c. projekt

A legutóbbi projektjeim egyike a Kínában szerzett/látott tapasztalataimat tükrözi. Többszöri ottlétem alatt sok fényképet készítettem a környezetemről, és a remake tematikával foglalkozván, a reneszánsz, valamint a barokk műhelyek munkamódszerének a hatására, ezekből a fényképekből megfestettem tíz képet egy helyi kínai festővel, aki egyébként megrendelésre dolgozik.

Ha meg kellene fogalmaznom az elkészült munkák milyenségét, akkor azt mondhatom, hogy egy kissé "műanyag szocreál" hangulatot tükröznek. A képek mérete 113,4 x 84 cm-es mérettől a 122x182 cm-es méretig terjed. A képek anyaga akril és vászon. Miután a képek elkészültek, a festő utánam küldte azokat Magyarországra, ahol én még módosítottam rajtuk (belefestettem). Erről természetesen felvilágosítottam őt még a munka elején.

A globalizált világ majdhogynem minden termékét előállító Kína ugyanúgy ötletadó volt számomra ebben a projektben (miért ne állíthatnák ők elő ezentúl az én képeimet is?!). Az elkészült anyag címe: "Made in China". Érdekes tapasztalat számomra ez a munkamódszer, mert eddig mások munkáit dolgoztam fel. Most viszont a fotóim által mással megfestetett képekhez kellett hozzányúlni úgy, hogy tényleg a legkevesebbel hozzam ki belőlük a legtöbbet. Olykor arra is ügyelve, hogy megmaradjon a képek eredeti hangulata, milyensége (stílusa, ha mondhatok ilyet), de ügyelve annak festői kvalitására. Figyelemre méltó tapasztalat az is, hogy szembesülve más ember keze munkájával hogyan nyúlok hozzá, mit emelek ki belőle még jobban. Valójában lehet, hogy azáltal fedjük fel legbensőbb titkainkat, hogy nem mi végezzük el az összes teendőt egy műalkotás körül, hanem csak a legszükségesebbet (igazolja ezt a művészettörténet számos példája); és talán a legigazabbat, mert a mű készülése folytán olykor beleveszünk a részletekbe, az anyagkérdés-problémákba, vagy egyszerűen az idő adta véges lehetőségekbe, és ezáltal sajnos képesek vagyunk önmagunkat ismételni.

Maradok tisztelettel,
Sinkovics EdE - festőművész

DLA jelölt
2008. szeptember 24., Budapest

2 megjegyzés: